Tema: Hvordan sette krav til BIM-leveranser?»
Dette gjøres i dag i varierende omfang og på mange ulike måter. Dette påvirker i stor grand hvordan vi samhandler, hvilke konflikter som oppstår og hvordan vi utnytter digitale verktøy og prosesser. Nye forslag til løsninger utvikles – og tas i bruk på ulik måte. Hva finnes nå, hva er våre erfaringer og hva bør utvikles for å bedre det digitalt støttede samspillet i reelle prosjekter?
Denne samlingen vil gjennomføres som en workshop med stor grad av diskusjon – og vil kunne følges opp med konkrete tiltak for videre arbeid i CoP-en for Digital samhandling.
PÅMELDING (frist 02.12)
5. desember kl. 09.00-12.00 hos WSP Norge AS i Fred Olsensgate 1, Oslo
Program: kl. 09.00-12.00 (forbehold om endringer)
09:00 – 09:10 Velkomst, runde rundt bordet
09:10 – 09:30 Kort presentasjon fra WSP innen digitalisering
09:30 – 09:40 Hvordan setter vi krav til digitale leveranser; Mentimetersspørring
09:40 – 10:00 Hvilke «systemer» har vi dag – og hva kan vi se for oss i fremtiden.
Faglig presentasjon av Eilif Hjelseth, professor i BIM, NTNU
10:00 – 10:10 Erfaring med utvikling av BIM-manualer i Statsbygg.
Faglig presentasjon fra Harald Onarheim, daglig leder i DigiBIM
10:10 – 10:20 Kort pause/nettverking
10:20 – 10:30 Oppfølgingsspørsmål etter presentasjon, start av gruppearbeid
10:40 – 11:00 Gruppediskusjoner om dagens praksis og fremtidig løsning (Ta med PC)
11:00 – 11:20 Korte presentasjon fra gruppevise diskusjoner
Prioritering av videre arbeid med
11:20 – 11:30 Pluss/delta oppsummering, tema, tid og sted for neste møte i CoP Digital samhandling
11:30 – 12:00 Enkel servering/nettverking
CoP Digital samhandling, nettside: https://prosjektnorge.no/hvaskjer/cophoved/cop-digitalisering/